Saturday, February 12, 2011

Zongliranje licnostima / Juggling personalities



Oko posmatraca, cetvrti post:

Ko sam ja? “Bloger Djoksa”? Da li vec u sledecem trenutku postajem “ortak Djoksa” ili mozda “decko Djoksa”? Trudim se da sve “verzije” mene budu ista osoba. Nesto sto, koliko vidim u ljudima oko sebe, vecini ne polazi za rukom. Koliko stvarno ljudima uspeva da sacuvaju svoje “ja” u ovoj igri prilagodjavanja situacijama i skrivanja pod maskama? Mislim da kljuc uspesnosti u bilo cemu ne zavisi toliko od toga kakvu sliku uspemo da stvorimo o sebi, vec od toga koliko u svakoj “veziji” nas stvarno ima – nas.

Poslednjih dana posmatram ljude i situacije. Razlicite situacije u kojima isti ljudi postaju razliciti ljudi. To nije adaptacija. To nije druga strana iste licnosti. To je samo licemerje. Ti ljudi su licemeri. Ljudi bez integriteta, stavova, misljenja i slobodne volje. Ljigavi individualci koji klimaju glavom i slazu se sa svime sto sagovornik iznese pred njih. Mozda bas vasi najbolji prijatelji, bar dok ste okrenuti ka njima. Dno dna socijale dzungle.

Koliko god da ih prezirem, jednu stvar izvlacim kao pouku iz ponasanja licemera. Sve delove svoje licnosti, koliko je god to moguce, pokusavam sto vise da uklopim u jednu personu. U razlicitim situacijama koristim razlicite strane svoje licnosti, ali ostajem ista osoba. Ne postoji “Bloger Djoksa” ni “ortak Djoksa” ni “decko Djoksa”. Postoji samo Djoksa. Zongliram svojim osobinama, nikad licnostima.

I na kraju, predpostavljajuci da niste licemer, ostaje samo pitanje koliko ste sebe spremni da otkrijete nekome.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eye of the beholder, post four:

Who am I? “Djoksa the blogger”? Do I become “Djoksa the friend” or maybe “Djoksa the boyfriend” the next moment? I try to fit in every “version” of me into the same person. Something that, at least judging by those around me, most people don’t do. How much of their inner self can people save in this game of adjusting to different sitations and hiding under masks? I don’t think being succesfull in anything depends that much on what image we create about our selves, it’s more how much of us is really in every “version” of us.

Last few days I’ve been watching people and situations. Different situations in which the same people become different people. That’s not an adaptation. That’s not a different side of a same personality. That’s just hypocrisy. Those people are hypocrites. People with no integrity, no opinions and no free will. Slimey individuals who nod their heads at anything that another person brings up in a conversation. Maybe your best friends, at least while you’re facing them. The very bottom of the social jungle.

As much as I despise hypocrits, theres one thing that I can learn from their behavior. I try, as much as I can, to combine all the different parts of my personality into this one person. I use different sides of that one personality in different sitations, and yet remain the same person. There is no “Djoksa the blogger” or “Djoksa the friend” or “Djoksa the boyfriend”. Theres only Djoksa. I juggle my features, never personalities.

And finally, assuming youre not a hypocrite, the only question is how much of your personality are you willing to reveal to someone.

13 comments:

  1. iskreno mislim da ovaj post nije na mestu, ne mozes uvek biti isti sa svima,kao prvo neki ljudi jednostavno ne zasluzuju da vide pravoga tebe. Drugo maske su uvek postojale i postojace prihvatao ti to ili ne, bio to neko ko zeli da napreduje na poslu pa se ulizuje nego sto bi bilo prihvatljivo ili jedostavan pokusaj da se svidis svima pa makar izgubio malo sebe u tome... iako imas dobre argumente i polaznu tacku, nije sve tako crno belo, ne mozes stati iznad svih i reci da se APSOLUTNO u svakoj situaciji ponasas dosledno sebi i da nikada ne bi napravio kompromis ili lazni smeshak za dobrobit u buducnosti. I btw ... imas 3 posta... tesko da mozes da se zoves "bloger" Djoksa... bar jos uvek :)

    ReplyDelete
  2. i tehnicki, selektivno prikazivanje razlicitih osobina JESTE manipulisanje samom licnoscu, jer onda menjas osnovu do koje toliko drzis.
    Naravno ne ulazim u neka ubedjenja i misljenja, svako ima pravo na svoje, da drzi do njih kao i da ih promeni ako zeli.
    Ali nikada neces biti isti sa ortacima i sa devojkom koju volis npr. razlika ce uvek postojati.

    ReplyDelete
  3. Sa svima sam ista osoba, da nije tako predpostavljam da ovog posta ne bi bilo. Ali hvala na ideji, mozda izbacim post u vezi ljudi koji misle da te poznaju bolje nego sto ti poznajes samog sebe.

    ReplyDelete
  4. Uf tek sam sad video ovo za pokusavanje da se svidis svima i iskreno, zgadio sam se. Tog dana kad budem spreman da izgubim deo sebe da bi se svideo nekome ili svima, nadam se da ce da me pukne grom. Ili bar autobus.

    ReplyDelete
  5. Citas samo ono sto zelis da vidis, niti sam rekao da te poznajem bolje nego sto ti poznajes sebe, niti predlazem da treba da te svako voli i da ti trebas da trazis pozitivnu afirmaciju od svih. Dajem primere koje ti tako glupo odbacujes. Nisi dao odgovor ni na jedan moj komentar zapravo, samo si se pozvao opet na svoj post koji iskreno mislim da je veoma veoma snosihodljiv ! Istina je da treba zadrzati sebe u svakoj situaciji, i drzati se svojih principa. Ali sta je evolucija ako ne i stalno preispitivanje istih ?

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Seres da je snishodljiv? Nije me valjda odao onaj deo gde kazem da prezirem neke ljude? :) A sto se tice menjanja, svi se menjaju. Razlika je u tome sto se neki menjaju zbog sebe, a neki zbog drugih ljudi. A sto se tice povremenog laznog smeska, iako ih ja ne koristim niti odobravam, ovaj post uoste nije o tome. Post se odnosi na malo ozbiljnije oblike tog "laznog osmeha". Na menjanje misljanja u zavisnosti od situacija i savijanja na stranu na koju vetar duva.

    ReplyDelete
  8. Dobrodoshao u srbiju.... zemlju kosharke, fudbala, tenisa i sada "paradirano" ponosnu buducu clanicu evropske unije..... CELA zemlja nam se savija na stranu drugih, da li ocekujes od vecine dronova ista drugo ? Nisam se zbog toga javio :) vec zbog price o ponasanjima koje inistiras da je uvek isto. Licno mislim da moje iskreno misljenje i mene kao prijatelja (kao i svakoga drugoga) treba zasluziti, Nikada necu biti isti prema nekom random kolegi/konkurentu/rodjaku/uopste savemeniku, kao sto sam prema ljudima do kojih mi je stalo, i sa kojima cu uvek biti iskren :)

    ReplyDelete
  9. Srbiju **** (morao sam ovo da ispravim)

    ReplyDelete
  10. jedno lice za svet, drugo za ljude koje drzim oko sebe. Licemerno ili ne, tako stitim sebe, i one do kojih mi je stalo

    ReplyDelete
  11. Nisam rekao da je moje ponasanje prema svima isto. Da je ono prema svima isto, onda bih ja bio licemer zar ne? I to najveci od svih, obzirom da propagiram protiv toga. Moje MISLJENJE i UBEDJENJA ostaju ista bez obzira na okolnosti. Ne menjaju se u zavisnosti od toga da li ce neko manje ili vise da me voli zbog njih. Ljudi do kojih mi nije stalo to vrlo dobro znaju i ne zive u zabludi da sam im blizak. Post govori o ljudima koji su dobri sa svima posto-poto, cak iako to zahteva menjanje licnih ubedjenja dok traje razgovor, ili precutkivanje stvari sa kojima se ne slazu i klimanje glavom na iste.

    ReplyDelete
  12. E sad, mozda sam ja pomalo beskompromisna osoba kada su neke stvari u pitanju, al to je vec druga diskusija. Mogao bih i o tome da napisem par stvari :)

    ReplyDelete
  13. Dobra tema ali mislim da je trebalo malo osirnije pojasniti neke situacija npr. jer ce svi uvek tvrditi da se max trude da budu ista osoba sa svima ali uglavnom nije tako. :) I svako se moze kupiti sad zavisi za koliko para :PPP

    ReplyDelete